Våre verdier
Kundeorientering er vår grunnleggende ideologi, og vi er helt sikre på at det lønner seg!
Kunder som er er ekte begeistret for et produkt eller en tjeneste er lojale, og anbefaler gjerne til venner og bekjente. I Kvesst vet vi hva som skal til for å komme fra intensjon til handling, og vi elsker å dele innsikten.
Vi jakter på rotårsakene før vi foreslår en løsning
Første steg for å løse vanskelige utfordringer er å fjerne løse antagelser og påstander. I Kvesst leter vi alltid etter underliggende rotårsaker eller prinsipper før vi foreslår en løsning, og vi har utviklet egne metoder og fremgangsmåter som forenkler og effektiviserer.
Kundeorientering er mye mer enn intensjoner og festtaler
Vi tror at ekte kundeorientering merkes i hverdagen i en organisasjon, og vi må sammen finne ut hva det betyr i din bedrift. De aller fleste organisasjoner sier de er opptatt av kundene, men vi er mest opptatt av hva vi gjør helt konkret for at kundenes smerte skal nå frem til de som kan forbedre og løse problemene.
Det handler ofte om å være modig
"Vi har alltid gjort det sånn" er kanskje den farligste setningen i en bedrift som ønsker utvikling og endring. At noe har vært gjort sånn eller slik lenge, er ikke noen garanti for at det er bra nok i en verden i stadig forandring. Sterke kulturer krever modige endringsagenter!
Det er du som skal skinne, ikke oss
Kvesst sin rolle i endringsarbeidet er at de vi jobber sammen med i bedriftene skal bli i stand til å gjøre jobben sin vesentlig bedre enn om vi ikke var der. Vi bidrar med metoder, innsikt og forslag til løsninger, men vi vi alltid overlate til våre oppdragsgivere å ta i bruk resultatene av arbeidet og høste gevinstene.